Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag die hieronder niet voorkomt? Neem dan contact op de winkel:

Roemer Juwelier
Dorpsstraat 86
4711 NJ Sint willebrord

0165-382762

klantenservice@roemer-juweliers.nl

Betalingen

Hoe kan ik betalen bij jullie webshop?

U kunt bij roemer-juweliers.nl op de onderstaande manieren betalen.

Via creditcard (Visa, MasterCard en American Express). U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Uw creditcard wordt belast op het moment dat een artikel is verzonden.

Via iDEAL. Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Via vooraf overmaken. Wanneer u een bestelling heeft geplaatst kunt u ervoor kiezen om de bestelling op een later tijdstip te betalen. U kunt het bedrag overmaken naar het rekeningnummer dat vermeld staat in de bestelbevestiging. Deze krijgt u via e-mail opgestuurd. Wanneer wij binnen vijf dagen nog geen betaling hebben ontvangen, zal uw bestelling automatisch komen te vervallen.

Via cadeaubonnen. Wanneer in het bezit bent van een van cadeaubon kunt gebruik maken van de kortingscode. Wanneer u een product in uw ‘winkelwagentje' plaatst kunt voordat u gaat ‘afrekenen' deze code invullen in het blok ‘kortingscode', vervolgens drukt u op ‘kortingsbon gebruiken'. Uw ziet nu direct wat u betaalt met kortingsbon en gaat verder door op ‘afrekenen' te klikken.

Kan ik met iDEAL betalen

Ja, wij maken gebruik van Ogone waardoor je veilig kunt betalen met iDEAL.

Hoe lang duurt het voordat de betaling is verwerkt?

Het kan maximaal een kwartier duren voordat je betalingen is verwerkt, mits je betaalt hebt met iDEAL. Wanneer je een (handmatige) overboeking doet, dan duurt de verwerking van een betaling 1 tot 3 dagen.

Kwaliteit & Service

Mijn Mi Moneda ketting is gebroken, kunnen jullie deze repareren?

Ja, wij kunnen uw collier repareren. Omdat de vaak lange kettingen makkelijk ergens achter blijven hangen loopt u de kans dat deze breekt. Helaas geeft Mi Moneda geen garantie op de bolletjesketting (zie Mi Moneda garantie & onderhoud), maar wij kunnen deze eenvoudig repareren. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Op de pagina retourneren & ruilen vindt u een link om een retourformulier te downloaden. Hierop kunt u aangeven dat u uw sieraad gerepareerd wil hebben. Wij voeren de reparaties onder service uit, mits het artikel het afgelopen jaar bij ons gekocht is. Echter de verzendkosten naar ons en naar u zijn voor uw eigen rekening. U ontvangt een factuur van €6,- bij uw retourpakket. U kunt er ook voor kiezen om uw product niet met de pakketpost, maar in een envelop naar u te laten sturen. Hiervoor brengen wij geen kosten in rekening. U kunt dit aangeven op uw retourformulier, het risico van de verzending ligt in dit geval bij u.

Mijn Mi Moneda pendant sluit niet goed, wat kan ik hieraan doen?

Het kan soms zijn dat de pendant niet strak sluit. U mag deze dan retour sturen aan ons (zie retourneren en ruilen).

Vaak is de oplossing echter eenvoudig, als u de twee bovenste ogen (waar de ketting door heen gaat) een beetje naar elkaar toe buigt tussen uw duim en wijsvinger als de hanger open is, dan klemt het middelste oog er weer tussen en sluit de houder weer zoals het moet.

Hieronder een afbeelding te verduidelijking.

Pendant sluit niet

Lichten de wijzers van mijn horloge op in het donker?

Bij sommige horloges zijn de wijzers en/ of indexen voorzien van Lumibrite. Je herkent het vaak eenvoudig. De wijzers of indexen zijn voorzien van een bijna wit, heel licht geelgroen laagje. 

Lumibrite is de speciale stof die ontwikkeld is om de cijfers en uur- aanduidingen te doen oplichten in het donker. Het horloge moet wel "opgeladen" zijn door licht, het oplichten wordt na verloop van tijd minder. Na verloop van jaren kan het nodig zijn om deze lumibrite te verversen.

Afleveren

Kan ik ook mijn bestelling ophalen in St. Willebrord?

Ja, dat is mogelijk. U kunt uw bestelling dan ook bij ons betalen, indien gewenst.

Retour

Helaas is mijn bestelling (deels) niet naar verwachting, hoe kan ik mijn bestelling retour sturen?

Indien u uw bestelling retour wil sturen kunt u voor een snellere afhandeling het retourformulier uitprinten en invullen.

U kunt uw bestelling met aankoopbewijs retour sturen naar:

Roemer V.O.F.
Dorpsstraat 86
4711 NJ Sint Willebrord

 


Binnen 2 weken maken wij uw geld aan u over.

Ik heb helaas de verkeerde maat / uitvoering besteld, kan ik mijn bestelling ook ruilen?

Natuurlijk kunt u uw bestelling ruilen.

Indien u uw bestelling wil ruilen vragen wij u het retourformulier uit te printen en volledig in te vullen. Onderaan de pagina vindt u een kolom waarin u kunt aangeven welke producten u wil ruilen en welke u ervoor in de plaats wil.
Samen met uw bestelling en de orignele factuur kunt u deze retour sturen naar:

Roemer V.O.F.
Dorpsstraat 86
4711 NJ Sint Willebrord


Mocht u na de ruiling nog geld van ons tegoed hebben, dan maken wij dit bedrag binnen 2 weken aan u over, mocht u nog extra moeten betalen, dan nemen wij via de email contact met u op.

De nieuwe bestelling wordt kostenloos naar u verzonden.

Overigen

Mijn maat staat er niet bij, kan ik deze toch bestellen?

Ja.
Omdat wij op onze site alleen werken met artikelen die bij ons op voorraad zijn, kan het zijn dat uw maat er niet bij staat. Natuurlijk kunnen wij deze voor u bestellen, alleen kan het zijn dat de levertijd dan iets langer wordt. Dit is afhankelijk van de voorraad van de leverancier.
Mocht u een andere maat willen bestellen dan vragen wij u om contact op te nemen via klantenservice@roemer-juweliers.nl of telefonisch (0165-382762). Wij kunnen dan voor u informeren naar de actuele levertijd.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een door mij gewenste datum?

Natuurlijk.
In principe leveren wij al direct de volgende dag, maar als u uw bestelling graag op een andere datum geleverd wil hebben dan kunt u dit aan het einde van het bestelproces aangeven bij opmerkingen. Wij leveren uw uw bestelling de dag voor de door u gewenste bezorgdatum aan bij postNL.